Goodbye Netherland Hello Asia!

1 februari 2014 - Hoan Kiem District, Vietnam

Het heeft even geduurd maar daar is die dan mijn eerste reisverslag!
Ik heb de afgelopen dagen heel erg moeten wennen aan alles en echt mijn plekje moeten vinden hier.
Maar gelukkig ben ik daar nu weer aardig van genezen!

de heenreis verliep soepeltjes en bij aankomst in Hanoi stond de taxichauffeur mij al netjes op te wachten.
die eerste taxirit in vietnam is er een die ik zeker niet zo snel meer zal vergeten, glad im still alive!
de verkeersregels zijn er hier om verbroken te worden, maar ik moet zeggen na een dag heb je zelf ook al aardig de smaak te pakken.
gewoon doorlopen en ze ontwijken je vanzelf !

aangekomen bij het hostel werd ik eigenlijk al gelijk uitgenodigd door mijn nederlandse roommate om naar een koffiehuusje verderop te gaan waar hij met nog een vriendin had afgesproken.contact leggen gaat hier echt snelen voor ik het wist ging ik mrt die anderevriendin savonds mee naar hun hostel om wat te drinken.
aangezien de meeste barretjes sluiten om half elf ben ik lekker op tijd nasr het hostel gegaan om nog wat slaap in te halen van de vlucht.

eenmaal wakker geworden ben ik samen met mijn twee franse roommates e stad gaan verkennen. zij moesten nog souveniers halen omdat dit hun laatste week is dus dat kwam goed uit. bij alle hostels is er elke avond een happy hour dus daar zijn we gelijk een kijkje wezen nemen waar ik gelijk kennis hebben mogen maken met de snakeshot -_- (een fles met kleine slangetjes en flink wat sterke alcohol) die slaan we voortaan toch maar even over.

de derde dag waren de french girls helaas al weg en ben ik weer met een nieuwe garde ladies naar het ho chi min museum geweest.
haha dat was denk ik wel een van de slechtste musea die ik ooit heb gezien dus bespaar jezelf de moeite als je erheen gaat.daarentegen is
het gebouw wel indrukwekkend om te zien!
overal in de stad zijn ze nog druk bezig met de voorbereidingen van oud en nieuw en zie je allemaal oude mannetje op straat papieren rollen beschilderen,
bloemendecoraties worden neergezet en duizenden lichtjes hangen door de straten. spannend vanavond nog een keertje aftellen!
dit keer met mijn nieuwe english mates in mijn nieuwe hostel een paar straten verder.
de avond begon al vroeg bij debar en iedereen was zichzelf lekker aan het sminken voor the night!
om half tien vertrokken we met de groep naar het andere hostel downtown waar we nog een dansje hebben gedaan.
half twaalf begon de looppas weer en hebben we met ze alle het vuurwerk mogen bewonderen.. I was blown away!

de dag erna was het bij het versierde meer gigantisch druk. alle vietnameesjes kwamen fkink opgedoft de deur uit om hun jaarlijkse fotoshoot te houden bij alle nieuwjaarsdecoraties. dat word er al met de paplepel ingegoten die kleine kinderen stonden te poseren als echte divas.
verder ben ik hier nu lekker hanoi aan het verkennen en wachten tot ik de 7e word opgehaald voor mijn maand vrijwillergswerk in Mai Chau.
dit is een klein dorpje tussen de bergen waar een van de 54 stammen van vietnam woont.
daar ga ik mij bezig houden met de dagelijkse bezigheden en leer ik hun engels en computervaardigheden.
in ruil daarvoor leren ze mij op een traditionele manier weven en borduren en zal ik verder betrokken zijn bij het maken van de producten die zij verkopen oo de zondagmarkt(sjaals kleding tassen etc.).

genoeg info voor de aankomende daten zodra ik in Mai chau ben zal ik weer een nieuwe update geven met wat meer fotos!

kusssiieee lil

1. Mam:
    1 februari 2014
    Wat een verhaal lil. Wat heb je al veel gedaan en enorm veel mensen ontmoet. Stuur gauw mooie foto's van dat prachtige Vietnam!
  2. Lyd:
    1 februari 2014
    Je bent nog maar een paar dagen weg, maar je hebt al zoveel gedaan en zoveel nieuwe mensen ontmoet!! Ik ben benieuwd naar wat er nog komen gaat. Komt helemaal goed kiddoo! Spreek je snel <3
  3. Ineke:
    1 februari 2014
    jeetje....wat een verhalen! Goed dat je er een verslag van maakt. En wat maak je veel mee.....Ik verheug me op je wederwaardigheden in het bergdorpje.

Ik hoef je niet te vertellen om er van te gaan genieten, dat doe je al volop.
    Liefs van rans en Ien
  4. Lien:
    Ohh die snakeshot! ieuwwww!!<3
  5. Jet:
    1 februari 2014
    O Lil, eindelijk je eerste verhalen. Wat leuk dat je zoveel mensen ontmoet. En die slangetjes, moet je die meedrinken?! Ik bem zo trots op je, lieverd. Zet me nou eens op Skype!
    Ga door met genotteren! Dikke kus en knuffel
  6. Herma salomons:
    Hallo Lil.
    Wat leuk dat we je zo kunnen volgen!!
    We kijken alweer uit naar de komende verhalen!
    Geniet ervan.

groet Herma en Coos
  7. Marjolijn:
    2 februari 2014
    Ha Lil, wat geweldig dat je al zo snel je draai hebt gevonden in dat verre Vietnam! Ik wens je nog heel veel mooie ontmoetingen en belevenissen toe!

Groetjes!
  8. Oma Geer:
    2 februari 2014
    Hoi lieverd, wat een prachtige start .het lijkt wel of reizen
    Voor jou dagelijks werk is.
    Wat doe je dat goed! Ik geniet ervan. Dit smaakt naar meer.
    Dikke kus.
  9. Marry:
    Hoi Annelinde,
    Wel even wennen hè ;-)
    Het is echt een andere wereld en inderdaad het verkeer dat vonden wij ook "indrukwekkend". Wij kwamen aan in Ho Chi Minh stad. druk,druk,druk.....
    Leuk dat je al veel mensen hebt ontmoet. Zeker in het begin is dit wel handig.
    Veel plezier van Ha Long Bay!!
    groetjes,
    Marry
  10. Oma:
    3 februari 2014
    HA lieverd,
    War een prachtig verhaal, je lijkt we een reis verslaggeefsrer.Net van mama
    gehoord dat je nu op de boot zit.Wat zul je genieten.Lieverd heel veel plezier en
    We volgen je helemaal.Dikke kus en veel liefs , oma
  11. Asmaar:
    6 februari 2014
    In 1 woord: trots! Wat fijn dat je al zoveel hebt gedaan en dat je al veel mensen hebt ontmoet! Geniet pillie!